Plean Gníomhaíochta um Sheirbhís do Chustaiméirí 2022-2025
- Foilsithe: 31 Nollaig 2021
- An t-eolas is déanaí: 12 Deireadh Fómhair 2023
- An Bord Parúil agus a Chustaiméirí
- Feidhmeanna an Bhoird Parúil
- Custaiméirí an Bhoird Parúil
- 4 Seirbhís ardchaighdeáin do chustaiméirí
- Feidhmíocht a Thomhas agus a Mheas
- Caighdeáin Seirbhíse agus Táscairí Feidhmíochta
- Oiliúint
- Oibleagáidí Reachtúla
- Conas Teagmháil a Dhéanamh Linn
- Íoslódáil an plean gníomhaíochta do chustaiméirí
An Bord Parúil agus a Chustaiméirí
Is tosaíocht don bhord parúil é seirbhís éifeachtach, ardchaighdeáin do chustaiméirí a sheachadadh.
Is é cuspóir an Phlean Gníomhaíochta Custaiméara seo, agus na Cairte Custaiméara a ghabhann leis, ná a leagan go soiléir amach conas a bheartaímid a chinntiú go bhfuilimid ag soláthar an leibhéil seirbhíse is airde agus is féidir dár gcustaiméirí le linn na tréimhse 2022 2025.
Tugann an plean seo achoimre ar ár dtiomantas do sholáthar agus do sheachadadh seirbhíse do chustaiméirí agus conas a dhéanfar ár bhfeidhmíocht ina leith seo a thomhas agus a mheas.
Feidhmeanna an Bhoird Parúil
- cinneadh a dhéanamh maidir le hiarratais ar pharúl ó dhaoine ábhartha agus nuair is cuí orduithe parúil a dhéanamh, orduithe parúil a athrú nó orduithe parúil a chúlghairm i leith iarratas den sórt sin;
- faisnéis a chur ar fáil don Aire Dlí agus Cirt ar fheidhmeanna an Bhoird agus moltaí a dhéanamh don Aire, ar a (h)iarratas, chun cuidiú leis an Aire comhordú agus beartas a dhéanamh maidir le scaoileadh daoine ón bpríosún ar pharúl;
- faisnéis a sholáthar do dhaoine a bhfuil pianbhreitheanna príosúnachta orthu, íospartaigh na coireachta, agus baill den phobal, ar fheidhmeanna an Bhoird;
- faisnéis a fhoilsiú, lena n-áirítear faisnéis staitistiúil, maidir le gníomhaíochtaí an Bhoird Parúil;
- comhairle a sholáthar, nó moltaí a dhéanamh, don Aire maidir le nithe a bhaineann le feidhmeanna an Bhoird Parúil;
- tionscadail taighde agus gníomhaíochtaí eile a bhaineann le scaoileadh daoine ón bpríosún a dhéanamh, a choimisiúnú nó cuidiú leo a d'fhéadfadh cabhrú leis an mBord a fheidhmeanna a fheidhmiú agus moltaí a dhéanamh don Aire a eascraíonn as na tionscadail nó na gníomhaíochtaí sin.
Custaiméirí an Bhoird Parúil
Tá an Bord Parúil tiomanta do sheirbhís ardchaighdeáin a sholáthar chun freastal ar riachtanais a chustaiméirí. I measc na gcustaiméirí seachtracha den chuid an Bhoird Parúil tá:
Iarratasóirí Parúil:
An Bord Parúil:
- tabharfaidh siad fógra duit faoi dháta agus am do chruinnithe leis an mBord chun d'iarratas ar pharúl a phlé nó chun cúlghairm ordú parúil nó athrú ar ordú parúil a phlé;
- déanfaidh siad iarracht freastal ar aon riachtanais speisialta atá agat mar gheall ar riocht leighis nó míchumas a luaigh tú linn;
- tabharfaidh siad an deis duit do chás a mhíniú go hiomlán;
- cuirfidh siad ionadaíocht dhlíthiúil ar fáil duit, má iarrann tú é;
- nnuair is féidir, cuirfidh siad ateangaire ar fáil, má iarrann tú é;
- déanfaidh siad measúnú ar do chás go cothrom agus go neamhspleách;
- déanfaidh siad cinneadh faoi d'iarratas nó faoi chúlghairm nó athrú d'Ordú Parúil a luaithe is féidir tar éis do chruinnithe;
- scríobhfaidh siad chugat ag soláthar sonraí faoin gcinneadh.
Tá tuilleadh eolais ar an bpróiseas parúil d'iarratasóirí parúil ar fáil ón mBord, ó Sheirbhís Phríosúin na hÉireann agus ar líne ag www.gov.ie/paroleboard.
Íospartaigh
Más íospartach cláraithe thú agus má tá tú ag déanamh aighneachta ar iarratas ar pharúl, déanfaidh an bord an méid seo a leanas;
- aithneoidh siad go bhfuarthas d'aighneacht laistigh de 5 lá oibre;
- tabharfaidh siad fógra duit faoi dháta agus am do chruinnithe má tá aighneacht á dhéanamh agat go pearsanta;
- déanfaidh siad iarracht freastal ar aon riachtanais speisialta atá agat mar gheall ar riocht leighis nó míchumas a luaigh tú linn;
- tabharfaidh siad an deis duit d'aighneacht a chur ar fáil don Bhord;
- tabharfaidh siad rochtain duit ar ionadaíocht dhlíthiúil, má iarrann tú é;
- más féidir, cuirfidh siad ateangaire ar fáil duit do do chruinniú, má iarrann tú é;
- scríobhfaidh siad chugat agus cuirfidh siad in iúl duit cinneadh an Bhoird Parúil.
An Pobal i gCoitinne
Cinnteoidh an Bord go mbeidh a shuíomh gréasáin:
- coinnithe cothrom le dáta;
- inrochtana do dhaoine faoi mhíchumas;
- ag soláthar faisnéis ábhartha agus cothrom le dáta dár gcustaiméirí agus do na heagraíochtaí a mbímid ag idirghníomhú leo.
Ranna eile agus Gníomhaireachtaí Rialtais
Oibreoidh an Bord le ranna eile agus le gníomhaireachtaí rialtais chun comhordú ar sholáthar agus seachadadh seirbhíse a fheabhsú.
Is custaiméirí inmheánacha iad an Rúnaíocht (Foireann) don Bhord Parúil agus tá sé tábhachtach go n-aithnítear an custaiméir inmheánach (féach Prionsabal 12 sa roinn seo a leanas).
4 Seirbhís ardchaighdeáin do chustaiméirí
Tá 12 Phrionsabal de Sheirbhís Ardchaighdeáin do Chustaiméirí agus do chliaint na Seirbhíse Poiblí. Tá an Bord Parúil tiomanta go hiomlán do na leibhéil seirbhíse is airde a sholáthar dár gcustaiméirí go léir de réir na bprionsabal sin.
An 12 Phrionsabal de Sheirbhís Ardchaighdeáin do Chustaiméirí:
1. Caighdeáin Cáilíochta Seirbhíse: Ráiteas a thugann achoimre ar nádúr agus ar chaighdeán na seirbhíse ar féidir leis an gcustaiméir a bheith ag súil leis a fhoilsiú, agus é a fhoilsiú ar ár suíomh gréasáin.
2. Comhionannas/Éagsúlacht: Na cearta ar chóireáil chomhionann a bunaíodh trí reachtaíocht chomhionannais a chinntiú, agus freastal ar éagsúlacht, chun cur le comhionannas do na grúpaí atá clúdaithe ag an reachtaíocht chomhionannais (faoi na forais inscne, stádais pósta, stádais teaghlaigh, claonta gnéasach, creidimh reiligiúnaigh, aoise, míchumais, cine agus bhallraíocht an Lucht Siúil).
Bacainní a shainaithint ar rochtain ar sheirbhísí do dhaoine a bhfuil bochtaineacht agus eisiamh sóisialta acu, agus dóibh siúd atá ag tabhairt aghaidh ar bhacainní geografacha ar sheirbhísí agus deireadh a chur leis na bacainní céanna.
3. Rochtain Fhisiciúil: Oifigí poiblí glana, inrochtana a sholáthar a chinntíonn príobháideachas, a chloíonn le caighdeáin cheirde agus sábháilteachta agus, mar chuid de seo, rochtain a éascú do dhaoine faoi mhíchumas agus daoine eile a bhfuil riachtanais shonracha acu.
4. Faisnéis: Cur chuige réamhghníomhach a ghlacadh maidir le faisnéis atá soiléir, tráthúil agus cruinn, a chur ar fáil ag gach pointe teagmhála, agus a chomhlíonann riachtanais daoine a bhfuil riachtanais shonracha acu. A chinntiú go mbainfear leas iomlán as an bpoitéinseal a thairgeann Teicneolaíocht Faisnéise agus go leanann an fhaisnéis atá ar fáil ar shuímh ghréasáin na seirbhíse poiblí na treoirlínte ar fhoilsiú gréasáin. An tiomáint chun simpliú rialacha, rialachán, foirmeacha, bileog faisnéise agus nósanna imeachta a leanúint.
5. Tapúlacht agus Cúirtéis: Seirbhísí ardchaighdeáin a sheachadadh le cúirtéis, íogaireacht agus lena laghad moill, a chothaíonn atmaisféar cóimheasa idir an soláthraí agus an custaiméir.
6. Gearáin: Córas dea-phoiblithe, inrochtana agus trédhearcach a choinneáil chun déileáil le gearáin faoi chaighdeán na seirbhíse a chuirtear ar fáil.
7. Achomhairc: Ar an gcaoi chéanna, córas achomhairc/athbhreithnithe foirmiúil,
dea-phoiblithe, inrochtana, trédhearcach agus simplí le húsáid a choinneáil le haghaidh custaiméirí atá míshásta le cinntí maidir le seirbhísí.
8. Comhairliúchán agus Meastóireacht: Cur chuige struchtúrtha a sholáthar maidir le comhairliúchán fiúntach leis an gcustaiméir agus rannpháirtíocht ag an gcustaiméir maidir le forbairt, seachadadh agus athbhreithniú na seirbhísí. Meastóireacht fhiúntach ar sheachadadh seirbhíse a chinntiú.
9. Rogha: Rogha a sholáthar, nuair is féidir, i seachadadh seirbhíse lena n -áirítear modhanna íocaíochta, suíomh na bpointí teagmhála, uaireanta oscailte agus amanna seachadta. Úsáid a bhaint as na teicneolaíochtaí atá ar fáil agus atá ag teacht chun cinn chun an rochtain agus an rogha is mó a chinntiú agus cáilíocht an tseachadta a chinntiú.
10. Comhionannas Teangacha Oifigiúla: Seirbhísí ardchaighdeáin a sholáthar trí Ghaeilge agus/nó go dátheangach agus custaiméirí a chur ar an eolas faoina gceart chun go ndéileálfar leo trí cheann amháin nó eile de na teangacha oifigiúla.
11. Comhordú Níos Fearr: Cur chuige níos comhordaithe agus níos comhtháite a chothú maidir le seirbhísí poiblí a sheachadadh.
12. Custaiméir Inmheánach: A chinntiú go n-aithnítear an fhoireann mar chustaiméirí inmheánacha agus go dtacaítear leo i gceart agus go rachfar i gcomhairle leo maidir le saincheisteanna seachadta seirbhíse.
Feidhmíocht a Thomhas agus a Mheas
Déanfaidh an Bord Parúil iarracht na spriocanna seirbhíse ardchaighdeáin do chustaiméirí atá leagtha amach inár gCairt Custaiméirí a chomhlíonadh chun a chinntiú go leanfaimid orainn ag seachadadh na leibhéil seirbhíse is airde dár gcustaiméirí.
Agus monatóireacht á déanamh againn ar ár bhfeidhmíocht, déanfaimid:
- Aiseolas agus moltaí a lorg ónár gcustaiméirí ar bhealaí inar féidir linn ár soláthar agus ár seachadadh seirbhíse a fheabhsú.
- Úsáid a bhaint as córais faisnéise bainistíochta inmheánacha chun ár mbeartais seirbhíse do chustaiméirí a threorú.
- A chinntiú go gcomhlíontar go hiomlán na caighdeáin agus na rialacháin sláinte agus sábháilteachta is infheidhme.
Caighdeáin Seirbhíse agus Táscairí Feidhmíochta
Tugann ár gcairt custaiméirí achoimre ar théarmaí leathana an leibhéal seirbhíse ar féidir le custaiméirí uile an Bhoird Parúil a bheith ag súil leis. Chun a chinntiú gur féidir linn na gealltanais inár gCairt a chomhlíonadh, tá sé tábhachtach go gcuirtear custaiméirí ar an eolas faoi na nósanna imeachta agus na próisis a úsáidimid. Tugtar ár gcaighdeáin seirbhíse orthu seo agus tá siad leagtha amach thíos. Chun tacú lenár dtiomantas chun an tseirbhís is airde a sheachadadh, bainfidh an Bord úsáid as na Caighdeáin seo mar tháscairí feidhmíochta chun ár bhfeidhmíocht a thomhas agus a mheas.
Seirbhís Cháilíochta
- a chinntiú go gcoinnítear gach custaiméir ar an eolas go hiomlán faoi na caighdeáin seirbhíse ar féidir leo a bheith ag súil leo a fháil uainn, trínár gcairt custaiméirí a bheith ar fáil inár n-oifigí go léir.
- a chinntiú go gcuirtear cóipeanna den Chairt Custaiméirí agus den Phlean Gníomhaíochta do Chustaiméirí ar fáil do chustaiméirí ar mian leo cóip a bheith acu.
- a chinntiú go bhfuil an Chairt Custaiméirí agus an Plean Gníomhaíochta ar fáil ar shuíomh gréasáin an Bhoird.
Comhionannas / Éagsúlacht
- a chinntiú go leagtar béim ar shaincheisteanna comhionannais/éagsúlachta ar fud an Bhoird i gcónaí.
- a chinntiú go gcaitear go cothrom le gach custaiméir agus de réir na reachtaíochta ábhartha.
- a chinntiú go n-aithnítear riachtanais na foirne agus na gcuairteoirí faoi mhíchumas agus go bhfreastalaítear go hiomlán orthu. Le haghaidh ceisteanna maidir le saincheisteanna míchumais, is féidir le custaiméirí ríomhphost a sheoladh chuig info@paroleboard.gov.ie nó fón: (01) 474 8767
Rochtain Fhisiciúil
- a chinntiú go gcoinnítear rochtain iomlán ar gach réimse dár bhfoirgnimh go léir do dhaoine faoi mhíchumas agus aon chustaiméirí eile a bhfuil riachtanais shonracha acu.
- a chinntiú go bhfuil gach réimse dár bhfoirgnimh glan, compordach agus go gcomhlíonann siad caighdeáin cheirde agus sábháilteachta.
- chun a chinntiú gur féidir aghaidh a thabhairt ar aon saincheisteanna nó deacrachtaí maidir le rochtain fhisiciúil gan mhoill, is féidir le custaiméirí glaoch ar an oifigeach rochtana sa Rúnaíocht, cuir ríomhphost chuig: info@paroleboard.gov.ie Fón: (01) 474 8767.
Faisnéis
- a chinntiú go bhfuil an fhaisnéis go léir a sholáthraíonn an Bord soiléir, tráthúil, cruinn agus inrochtana go hiomlán d'aon chustaiméirí a bhfuil riachtanais shonracha acu.
- a chinntiú go leanann ábhar ar shuíomh gréasáin an Bhoird gach treoirlíne foilseacháin gréasáin i dtaobh inrochtaineachta agus comhionannais teangacha oifigiúla.
- a chinntiú go gcoinnítear ár mbealaí dáilte faisnéise chomh cothrom le dáta agus is féidir agus go mbeidh na bealaí seo ar chomhchéim leis na forbairtí agus na nuálaíochtaí teicneolaíochta is déanaí sna meáin agus sa chumarsáid.
- gach iarracht a dhéanamh chun a chinntiú go gcuirtear faisnéis ar fáil ina oiread formáidí éagsúla agus is féidir.
Tapúlacht agus Cúirtéis
- a chinntiú go gcaitear le gach custaiméir le cúirtéis agus go ndéileáiltear go pras agus go héifeachtúil le gach fiosrúchán.
- a chinntiú go soláthraíonn an fhoireann go léir a n-ainmneacha agus glaonna teileafóin á bhfreagairt acu.
- a chinntiú go gcuirtear sonraí teagmhála iomlána ar fáil ar gach cumarsáid scríofa nó ríomhphoist ón mBord.
Gearáin
- a chinntiú go ndéileáiltear le gach gearán go pras, go cothrom, go neamhchlaonta agus faoi mhuinín.
chinntiú go n-aithnítear gach gearán laistigh de 5 lá oibre óna bhfuarthas é.
- a chinntiú go ndéantar gach gearán a imscrúdú go hiomlán agus go n-eisítear freagra ar ghearán laistigh de 20 lá oibre. I gcás nach féidir é seo a dhéanamh, tabharfar freagra eatramhach ag míniú na cúise atá leis an moill agus ag rá leo cén uair a eiseofar freagra substaintiúil.
- tá ár nós imeachta gearán custaiméirí ar fáil ar ár suíomh gréasáin www.gov.ie/paroleboard
Tabhair faoi deara le do thoil nach mbaineann an nós imeachta gearáin seo le cinntí faoi iarratais parúil.
Achomhairc
- coinníonn an Bord Parúil córas achomhairc fhoirmiúil do chustaiméirí atá míshásta. Tá an rogha ag custaiméirí nach bhfuil sásta le toradh an imscrúdaithe ag an oifigeach seirbhíse custaiméara achomharc a dhéanamh chuig oifigeach sinsearach.
- ní bhaineann aon ní sa nós imeachta achomhairc ó chearta reachtúla faoi Shaoirse Faisnéise, Cosaint Sonraí nó aon reachtaíocht ábhartha eile.
Comhairliúchán
- beidh sé réamhghníomhach i gcomhairle lena chustaiméirí agus leanfaidh sé ar aghaidh ag tógáil air seo thar thréimhse an Phlean Gníomhaíochta seo. Soláthraíonn comhairliúchán meicníocht thábhachtach trínar féidir linn monatóireacht agus meastóireacht a dhéanamh ar éifeachtacht ár seachadta seirbhíse do chustaiméirí agus cinntíonn sé go leanfaidh an tseirbhís ag freastal ar riachtanais ár gcustaiméirí amach anseo.
- struchtúir atá ann cheana a fhorbairt agus a fheabhsú le haghaidh comhairliúcháin agus meastóireachta seachtraí le linn shaolré an Phlean.
- idirchaidreamh a dhéanamh go déthaobhach nó ar shlí eile le grúpaí leasmhara ar leith maidir le saincheisteanna a bhfuil leas frithpháirteach acu.
Rogha
- a chinntiú go mbeidh ilroghanna teagmhála ar fáil don bhord, lena n-áirítear raon uimhreacha teileafóin, ríomhphost agus suíomh gréasáin.
- a chinntiú go mbaineann an bord úsáid iomlán as teicneolaíochtaí nua agus atá ag teacht chun cinn chun rogha na mbealaí atá ar fáil do chustaiméirí a leathnú.
Comhionannas Teangacha Oifigiúla
- a chinntiú go ndéantar gach iarracht chun freastal ar ghlaoiteoirí ar mian leo go ndéileálfar leo trí Ghaeilge agus/nó go dátheangach agus go gcuirfear in iúl do chustaiméirí a gceart chun iad a roghnú trí cheann amháin nó eile de na teangacha oifigiúla.
- a chinntiú go bhfuil an Ráiteas Straitéise agus na foilseacháin faisnéise eile agus na príomhdhoiciméid bheartais a tháirgtear ag nó thar ceann an Bhoird ar fáil i gcónaí i nGaeilge agus i mBéarla araon.
- béim a spreagadh ar chúrsaí oiliúna Gaeilge i gcláir forbartha foirne.
Comhordú Níos Fearr
- oibriú le ranna eile agus le gníomhaireachtaí rialtais chun comhordú ar sholáthar agus seachadadh seirbhíse a fheabhsú.
- a chinntiú go scaiptear faisnéis maidir lenár bpolasaithe agus ár nósanna imeachta go leathan ar ghníomhaireachtaí ábhartha rialtais eile.
- Idirchaidreamh a dhéanamh le gníomhaireachtaí eile de réir mar is gá, lena n-áirítear Seirbhís Phríosúin na hÉireann agus an tSeirbhís Phromhaidh, chun aghaidh a thabhairt ar shaincheisteanna comhordaithe agus chun saineolas a chomhthiomsú de réir mar is cuí.
- an fhoireann a choinneáil ar an eolas faoi fhorbairtí suntasacha i ngníomhaireachtaí eile a bhfuil impleachtaí féideartha acu dár gcuid oibre trínár straitéis Chumarsáide Inmheánach.
- iaistigh den Bhord Parúil, forbairtí a phoiblí san earnáil phoiblí níos leithne agus í mar aidhm a chinntiú go gcuirtear scéimeanna agus tionscnaimh ar fud na Státseirbhíse ar fáil don fhoireann de réir dea-chleachtais is fearr, ag brath ar riachtanais na heagraíochta.
Custaiméir Inmheánach
- a chinntiú go bhfuil modúl ar sheirbhís inmheánach do chustaiméirí san áireamh mar chuid lárnach de gach cúrsa oiliúna agus ionduchtaithe seirbhíse do chustaiméirí.
- a chinntiú go bhforáiltear do riachtanais oiliúna agus forbartha gach ball foirne trí chur i bhfeidhm an Chórais Bainistíochta agus Forbartha Feidhmíochta (CBFF).
- a chinntiú go bhforbrófaí bealaí cumarsáide níos éifeachtaí chun ligean don fhoireann tuiscint níos iomláine a fháil ar gach gné de ról an Bhoird.
Oiliúint
Gheobhaidh gach ball foirne den Rúnaíocht don Bhord an oiliúint riachtanach a theastaíonn chun seirbhís do chustaiméirí ar ardchaighdeán a sholáthar i gcomhréir lenár gCairt Custaiméirí agus lenár bPlean Gníomhaíochta Custaiméirí.
Oibleagáidí Reachtúla
Chomh maith le gealltanais a thugtar inár bPlean Gníomhaíochta Custaiméirí agus inár gCairt Custaiméirí, tá an Bord Parúil tiomanta go hiomlán do gach oibleagáid reachtúil ábhartha a chomhlíonadh maidir le Cosaint Sonraí, Comhionannas, Saoráil Faisnéise, Íocaíocht Phras ar Chuntais agus Sábháilteacht, Sláinte agus Leas ag an Obair.
De réir an Achta um Míchumas 2005, is é an tUasal Stephen Nolan Oifigeach Rochtana an Bhoird Parúil.
Tá an tOifigeach Rochtana freagrach as cúnamh a sholáthar, a eagrú nó a chomhordú do dhaoine faoi mhíchumas ar mian leo rochtain a fháil ar na seirbhísí a sholáthraíonn an Bord Parúil.
Feidhmíonn an tOifigeach Rochtana freisin mar dhuine teagmhála do dhaoine faoi mhíchumas ar mian leo rochtain a fháil ar na seirbhísí sin.
Oifigeach Rochtana: Stephen Nolan
Seoladh: Svuít 401, Foirgneamh Chéipil, Mainistir Mhuire, Baile Átha Cliath 7 D07 N4C6
Ríomhphost: info@paroleboard.gov.ie
Uimhir teileafón: (01) 474 8437
Access Officer – Stephen Nolan
- Seoladh:
- Suite 401, The Capel Building, Mary’s Abbey, Dublin 7 D07 N4C6
- Ríomhphost:
- Teileafón:
-
(01) 474 8437
Conas Teagmháil a Dhéanamh Linn
Parole Board
- Seoladh:
- Suite 401, The Capel Building, Mary's Abbey, Dublin 7, D07 N4C6
- Suíomh Gréasáin:
- Ríomhphost:
- Teileafón:
-
+353 1 474 8767;
+353 1 474 8770