English

Cuardaigh ar fad gov.ie

Foilsiú

Nuachóiriú Seachadadh Seirbhíse agus Clár Forbartha FMCG


Réamhrá

Ó 2001, tá an Roinn Coimirce Sóisialaí (RCS) páirteach i gclár leanúnach Nuachóiriú Seachadadh Seirbhíse (NSS), a sheachadann seirbhís réamhghníomhach d'ardchaighdeán do chustaiméirí. Is clár ilbhliantúil é an NSS atá ag forbairt go leanúnach agus a bhaineann le hathdhearadh córais chúloifige, próisis gnó, nósanna imeachta agus cleachtais oibre, agus struchtúir eagraíochta nua a thabhairt isteach mar aon le teicneolaíocht nua a thabhairt isteach agus córais oidhreachta ríomhaireachta a athsholáthar. Dearadh an clár chun:

  • freagra a thabhairt d'ionchais na gcustaiméirí maidir le seirbhís níos nua-aimseartha agus níos éifeachtaí
  • tús áite a thabhairt do sheirbhís do chustaiméirí
  • gealltanais an Roinn a éascú le rochtain leictreonach a sholáthar do na seirbhísí poiblí i bPlean Gníomhaíochta an Rialtais maidir le Nuachóiriú na Sochaí Faisnéise
  • imeascadh na seirbhísí poiblí a éascú
  • éifeachtúlacht fheabhsaithe a sholáthar agus luach ar airgead níos fearr in úsáid acmhainní
  • an timpeallacht oibre a fheabhsú don fhoireann

Tacaítear leis an gclár NSS trí shraith tionscadal teicneolaíochta faisnéise agus cumarsáide (TFC) le feidhmiúlacht nua agus feabhas a chur ar a phríomhchóras straitéiseach (Feidhmiú Múnla Cuspóir Gnó -FMCG). Tugtar 'Feidhmiú Múnla Cuspóir Gnó (FMCG)' ar na córais nua TFC atá á seachadadh mar chuid den chlár seo. Tá an clár NSS/FMCG a chur i bhfeidhm i roinnt tionscadal féinchuimsitheach, gach ceann díobh a bhfuil aidhm acu na príomhbhuntáistí gnó inaitheanta a sheachadadh, an múnla cuspóir gnó a leathnú agus, de réir mar is cuí, an bhunailtireacht theicniúil a neartú agus a fheabhsú. Is é an aidhm ná seachadadh seirbhíse cuimsitheach a sholáthar, bunaithe ar phróiseáil idirbheart atá ‘dírithe ar an gcustaiméir’ agus comhtháthú seirbhísí, ar mhaithe leis an gcustaiméir, agus ag an am céanna timpeallacht oibre a sholáthar atá i bhfad níos fearr don fhoireann. Is ionann scéimeanna atá ar an FMCG faoi láthair agus thart ar ochtó faoin gcéad (80%) de bhainistiú ualach éileamh na Roinne agus nach mór gach íocaíocht. Tá an FMCG freagrach faoi láthair as íocaíochtaí a eisiúint go díreach chuig breis is 2 mhilliún custaiméir ar fiú thart ar €20 billiún in aghaidh na bliana iad.

Ligeann na forbairtí seo freisin don Roinn a bheith níos sofhreagrúla agus í ag freagairt d'athruithe ar bheartais an Rialtais agus ar riachtanais na gcustaiméirí. Is é an cuspóir straitéiseach atá againn ná go ndéanfaí gach feidhmiúlacht nua a sheachadadh ar an FMCG nuair is féidir agus go gcuimseoidh an FMCG ar deireadh gach scéim agus seirbhís atá riartha ag an Roinn. Cé go mbeidh an FMCG mar phríomh-chomhéadan feidhmiúlachta, ní dhéanfar gach feidhmiúlacht a shaincheapadh nó a fhorbairt go hinmheánach. Féadfar feidhmiúlacht áirithe a sholáthar trí rochtain a fháil ar sheirbhísí seachtracha arna óstáil ag feidhmchláir eile nó i réitigh phacáistithe.

Breathnaítear go príomha ar thionscadail a theastaíonn uathu forbairt feidhmiúlacht gnó nua mar thionscadail athraithe gnó 'sofhreagrúla" a bhfuil an ghné theicniúil ar cheann de roinnt snáitheanna comhthreomhara laistigh díobh. Cuimsíonn na tionscadail seo go hiondúil snáithe athraithe eagraíochtúil a bhfuil dearadh, forbairt agus cur i bhfeidhm struchtúir eagraíochtúla nua agus próisis/ nósanna imeachta gnó atá deartha chun seirbhís do chustaiméirí a uasmhéadú agus chun éifeachachtaí gnó a sheachadadh. Tá cur chuige sofhreagrúil glactha ag an RCS maidir le córais TFC a fhorbairt a chuimsíonn cleachtais ar nós fréamhshamhlú, iarthriail forbartha agus atriallta rialta. Tá an-rath ar an gcur chuige go dtí seo agus tá sé mar rún ag an RCS leanúint leis an múnla FMCG agus NSS agus iad a leathnú chuig gnéithe reatha agus nua de ghnó na Roinne de réir mar a thagann deiseanna chun cinn.

Íoslódáil an tuarascáil NSS agus clár forbartha FMCG - Márta 2021.

Service Delivery Modernisation and BOMi Development Programmes - March 2021
The Service Delivery Modernisation (SDM) programme is aimed at delivering a high quality, proactive service to customers.
Amharc amharc