Scéim na Gaeilge 2019 - 2022 ga
- Foilsithe: 4 Márta 2020
- An t-eolas is déanaí: 11 Bealtaine 2023
- Cúlra
- Forbhreathnú na Roinne
- Seirbhísí Reatha a chuirtear ar fáil trí Ghaeilge
- Feabhsú na Seirbhísí atá le soláthar trí Ghaeilge
- Monatóireacht agus Foilsiú na Scéime
- Aguisín 1
- Aguisín 2
Tá Scéim Ghaeilge nua don Roinn Gnóthaí Fostaíochta agus Cosanta Sóisialta, mar a éilítear faoi Acht na dTeangacha Oifigiúla 2003, i bhfeidhm anois.
Is é cuspóir na Scéime leibhéal na seirbhíse ardchaighdeáin trí Ghaeilge atá ar fáil dár gcustaiméirí a chothabháil agus a fheabhsú.
Forbraíodh an Scéim nua laistigh de chomhthéacs beartais Straitéis don Ghaeilge 2010-2030 agus tá sí bunaithe ar aighneachtaí a fuarthas ónár gcustaiméirí agus ón bhfoireann.
Cúlra
Réamhrá
D'ullmhaigh an Roinn Gnóthaí Fostaíochta agus Cosanta Sóisialta ('an roinn') an Scéim Teanga seo mar a cheanglaítear faoi Acht na dTeangacha Oifigiúla 2003 ('an tAcht').
Foráiltear leis an Acht go n-ullmhóidh comhlachtaí poiblí scéim reachtúil ina sonraítear na seirbhísí a chuirfidh siad ar fáil:
- through the medium of Irish;
- trí mheán an Bhéarla;
- trí mheán na Gaeilge agus an Bhéarla,
agus na bearta atá le glacadh chun a chinntiú go ndéanfar aon seirbhís nach soláthraítear trí mheán na Gaeilge a sholáthar amhlaidh laistigh de chreat ama comhaontaithe. Is ar an Aire Ealaíon, Oidhreachta agus Gaeltachta ('an tAire') atá an fhreagracht as Scéimeanna a dhaingniú.
De réir alt 14 (3) den Acht, fanann scéimeanna teanga i bhfeidhm ar feadh tréimhse 3 bliana nó go dtí go ndeimhníonn an tAire Cultúir, Oidhreachta agus Gaeltachta scéim nua, cibé acu is déanaí.
Comhthéacs don Scéim
Chomhaontaigh an Roinn Cosanta Sóisialta scéim ag an am leis an Aire Oidhreachta Ealaíon agus leis an nGaeltacht a tháinig i bhfeidhm an 16 Márta 2015. Éiríonn leis an scéim seo an scéim níos luaithe.
Ar na bliana déanacha, tá eagrú agus struchtúr na roinne athraithe ar bhealach an-bhunúsach. Forbraíodh an tseirbhís Intreo, ag comhcheangal seirbhísí leasa shóisialaigh leis an tSeirbhís Leasa Pobail agus seirbhísí fostaíochta poiblí. Tá scéimeanna nua forbartha agus curtha i bhfeidhm ag an roinn ar nós Sochar Atharthachta, an Scéim um Aistriú Cuardaitheoirí Poist do thuismitheoirí aonair, agus an dreasacht earcaíochta JobsPlus chun tacú le daoine dífhostaithe go fadtéarmach. Cuireadh an próiseas cláraithe SAFE i bhfeidhm ar níos mó ná 3 mhilliún saoránach agus chuir an roinn seirbhísí nua ar líne i bhfeidhm mar MyWelfare.ie agus MyGovID.ie agus threoraigh sé forbairt na reachtaíochta um aithint inscne. Níos déanaí, aistríodh an fhreagracht as gnóthaí dlí saothair agus saothair lena n-áirítear an Coimisiún Pá Íseal chuig an roinn le héifeacht ó Mheán Fómhair 2017. Léiríonn an leathnú seo ar ról na roinne an dlúthchaidreamh idir leas, seirbhísí fostaíochta agus an margadh saothair.
Agus an Scéim seo á forbairt, ba é an cur chuige a glacadh ná scéim teanga a fhorbairt a léireodh an Roinn Gnóthaí Fostaíochta agus Cosanta Sóisialta nuabhunaithe a fhreagraíonn don raon iomlán riachtanas ar fud na heagraíochta iomláine. Tá teagmháil déanta ag an roinn leis an Roinn Cultúir, Oidhreachta agus na Gaeltachta i bhforbairt na scéime seo.
Ullmhú na Scéime
Foráiltear leis an Acht go bhféadfaidh an tAire a cheangal ar chomhlachtaí poiblí dréacht-Scéim a ullmhú le deimhniú ag an Aire. Foráiltear leis an Acht freisin go n-ullmhóidh an tAire treoirlínte chun cabhrú le dréacht-scéimeanna a ullmhú.
Dréachtaíodh an Scéim seo de réir na dtreoirlínte, faoi threoir an phrionsabail gur cheart go mbeadh soláthar seirbhísí i nGaeilge bunaithe ar:
- leibhéal an éilimh ar sheirbhísí ar leith i nGaeilge
- leibhéal bunúsach an éilimh ar sheirbhísí ar leith i nGaeilge i gcomhthéacs soláthar dearfach
- an tábhacht a bhaineann le cur chuige réamhghníomhach i leith seirbhísí den sórt sin a sholáthar
- na hacmhainní, lena n-áirítear acmhainní daonna agus airgeadais, agus cumas an chomhlachta lena mbaineann an cumas teanga riachtanach a fhorbairt nó rochtain a fháil air.
I mí Feabhra 2018, d’fhoilsigh an roinn fógra ag lorg aighneachtaí ó aon pháirtithe leasmhara maidir le hullmhú na Scéime nua. Cuireadh fógra ag lorg aighneachtaí ar shuíomh Gréasáin na roinne agus eisíodh cuireadh den chineál céanna chuig foireann uile na roinne. Chuir na haighneachtaí a fuarthas bonn eolais faoin Scéim nua.
Forbraíodh an Scéim i gcomhthéacs beartais Straitéis ‘20 Bliain an Ghaeilge 2010-2030 ’an rialtais.
Comhlánaíonn an scéim seo prionsabail na Seirbhíse Ardchaighdeáin do Chustaiméirí agus ár gCairt do Chustaiméirí. Cuireadh le chéile é agus é mar aidhm a chinntiú go dtabharfar aghaidh iomlán ar gach oibleagáid ábhartha faoi Acht na dTeangacha Oifigiúla ag an roinn tríd an scéim seo agus trí scéimeanna amach anseo.
Cuspóirí agus Ábhar na Scéime 2019-2022
Is é cuspóir na Scéime ná tógáil ar an dul chun cinn a baineadh amach thar na blianta, leibhéal na seirbhíse ardchaighdeáin trí Ghaeilge atá ar fáil dár gcustaiméirí le linn shaolré na Scéime seo a chothabháil agus a fheabhsú.
Cuimsíonn an Scéim tiomantas monatóireacht a dhéanamh ar leibhéal an éilimh ar sheirbhísí trí Ghaeilge ionas gur féidir linn freastal ar an éileamh seo ar bhealach pleanáilte, comhleanúnach agus praiticiúil.
Tosach na Scéime
Tá an scéim seo deimhnithe ag an Aire Cultúir, Oidhreachta agus Gaeltachta. Tiocfaidh an Scéim i bhfeidhm ón 26 Feabhra 2019 agus fanfaidh sí i bhfeidhm ar feadh tréimhse 3 bliana ón dáta seo nó go dtí go mbeidh Scéim nua deimhnithe ag an Aire, cibé acu is déanaí.
Forbhreathnú na Roinne
Misean agus Cuspóirí
Is é ráiteas misin na roinne ná 'Rannpháirtíocht ghníomhach agus cuimsiú sa tsochaí a chur chun cinn trí thacaíochtaí ioncaim, seirbhísí fostaíochta agus seirbhísí eile a sholáthar'.
Is é cuspóir foriomlán na roinne leanúint lenár gcliaint a chur i gcroílár ár n-oibríochtaí uile, seirbhís éifeachtach agus éifeachtúil a sholáthar agus leanúint ar aghaidh ag forbairt ár bhfoireann, ár struchtúir agus ár bpróisis.
Príomhfheidhmeanna
Tacaíonn an roinn leis an Aire Gnóthaí Fostaíochta agus Cosanta Sóisialta maidir le dualgais rialtais, parlaiminte agus roinne a chomhlíonadh.The department’s main functions are to:
- comhairle a thabhairt don Rialtas agus beartais iomchuí cosanta sóisialta agus uilechuimsitheachta sóisialta a fhoirmiú
- tacaíochtaí ioncaim, gníomhachtúcháin agus fostaíochta éifeachtacha agus costéifeachtacha a dhearadh, a fhorbairt agus a sheachadadh agus faisnéis chuimsitheach chruinn a sholáthar dá chustaiméirí go léir
- oibriú i dtreo seachadadh seirbhísí gan uaim a sholáthar i gcomhar le ranna, gníomhaireachtaí agus comhlachtaí eile
- dlí fostaíochta agus beartas gnóthaí saothair a fhorbairt
- calaois agus mí-úsáid amhrasta a rialú i ndáil le híocaíochtaí leasa shóisialaigh
Príomhsheirbhísí
Riarann an roinn os cionn 70 scéim agus seirbhís ar leithligh, a théann i bhfeidhm ar shaol beagnach gach duine sa Stát. Gach bliain déantar níos mó ná 1.8 milliún éileamh ar chustaiméirí a phróiseáil agus déantar beagnach 81 milliún íocaíocht scéime. Ba é an caiteachas iomlán a rinne an roinn do 2017 ná € 19.9 billiún.
I measc na bpríomhsheirbhísí tá:
- raon leathan tacaíochtaí ioncaim árachais shóisialta agus ioncaim chúnaimh shóisialta a íoc mar íocaíochtaí cuardaitheora poist, íocaíochtaí sochair breoiteachta agus míchumais, pinsin agus liúntais leasa fhorlíontacha, chomh maith le híocaíocht uilíoch sochar linbh
- comhtháthú, trí sheirbhísí Intreo, seirbhísí fostaíochta agus seirbhísí íocaíochta sochair, lena chinntiú go bhfuil íocaíocht tacaíochtaí ioncaim le daoine nach bhfuil post acu nasctha go díreach leis an tasc atá chomh tábhachtach céanna tacú le daoine agus iad ar thóir fostaíochta, oiliúna agus deiseanna oideachais, d’fhonn a gcuid deiseanna saoil a fheabhsú
- raon tacaíochtaí fostaíochta, deiseanna intéirneachta, treorach agus seirbhísí socrúcháin a sholáthar chun cabhrú le cuardaitheoirí poist fostaíocht a fháil agus a fháil
- raon seirbhísí fostóra a sheachadadh lena n-áirítear seirbhísí earcaíochta, foilsiú folúntais ar líne, tacaíochtaí fostaíochta (e.g. scéimeanna fóirdheontais pá atá ar fáil do dhaoine faoi mhíchumas) agus seirbhísí iomarcaíochta agus dócmhainneachta
- raon seirbhísí pobail chun cuimsiú sóisialta a chur chun cinn agus bealach chun fostaíochta a sholáthar dóibh siúd atá dífhostaithe
- beartas iomchuí láidir a fhorbairt i réimsí mar phinsin, míchumas, tacaíocht ioncaim leanaí, cuardaitheoirí poist agus gníomhachtú
- comhordú ar chur i bhfeidhm straitéisí an Rialtais maidir le cuimsiú sóisialta faoin bPlean Gníomhaíochta Náisiúnta um Chuimsiú Sóisialta agus straitéis Eoraip 2020 maidir le poist agus fás
Eagraíocht na Roinne
Ag deireadh 2017, bhí 6,730 ball foirne san iomlán ag an roinn ag freastal (6,364 post coibhéiseach lánaimseartha) lena n-áirítear foireann bhuan agus shealadach.
Tá an roinn struchtúrtha mar seo a leanas;
- Riarann oifigí láraithe in áiteanna éagsúla ar fud na tíre scéimeanna fadtéarmacha na roinne, go leor dá scéimeanna gearrthéarmacha, agus tá raon freagrachtaí beartais orthu freisin. Ina measc seo tá oifigí i mBun Cranncha, Carraig na Sionainne, Baile Átha Cliath, Dún Dealgan, Leitir Ceanainn, an Longfort, Ros Comáin, Sligeach agus Port Láirge.
- Soláthraíonn stiúrthóireacht Airgeadais agus Seirbhísí Corparáideacha na roinne acmhainní daonna, forbairt foirne, buiséad agus airgeadas, iniúchadh inmheánach, reachtaíocht agus soláthar tacaíochta beartais agus comhairle don Aire.
- Seachadann an roinn scéimeanna agus seirbhísí go háitiúil trí líonra náisiúnta seasca trí Ionad Intreo, caoga a hocht Oifig Bhrainse agus ceithre Oifig Rialaithe.
- Déantar seirbhísí roinne ag leibhéal áitiúil a bhainistiú trí struchtúr bainistíochta rannáin. Faoin struchtúr seo, tá an tír eagraithe ina dhá réigiún, le freagracht ar leibhéal Rúnaí Cúnta. Ina dhiaidh sin, tá an dá réigiún náisiúnta seo roinnte ina ndeich rannán ar fud na hÉireann.
- Tá bainisteoir rannáin i gceannas ar gach rannán, a bhfuil freagracht air as tacaíochtaí agus seirbhísí roinne a sheachadadh ó lá go lá ag leibhéal áitiúil lena n-áirítear tacaíochtaí ioncaim agus seirbhísí fostaíochta ar fud a gceantar geografach.
Seachadadh seirbhíse
Cuirtear seachadadh seirbhíse sa roinn ar fáil don phobal trí theagmháil duine le duine trí sheirbhísí ar líne, ar an teileafón agus trí chumarsáid i scríbhinn.
Suíomh Gréasáin
An Item was unpublished or removed do chustaiméirí, a sholáthraíonn foirmeacha iarratais agus sonraí faoi na scéimeanna agus na seirbhísí atá ar fáil.
Seirbhísí Áitiúla agus Intreo
Tá freagracht ar gach ceann de na deich réimse rannáin a luaitear thuas as samhail chomhtháite gníomhachtaithe agus tacaíochta ioncaim a sholáthar go háitiúil lena n-áirítear seirbhís chomhtháite ‘siopa ilfhreastail’ - Intreo - a sholáthar do chliaint. Tá cur i bhfeidhm na Seirbhíse Intreo mar chuid de ghealltanais an rialtais faoin mbeartas Bealaí chun Oibre. Comhtháthaíonn an siopa ilfhreastail seo tacaíochtaí fostaíochta agus ioncaim agus soláthraíonn sé seirbhís phearsantaithe sruthlínithe do chustaiméirí maidir le rochtain a fháil ar dheiseanna fostaíochta agus leas a bhaint as tacaíochtaí le cur ar a gcumas filleadh ar an obair a luaithe is féidir. Tá Seirbhís Intreo iomlán ar fáil anois i sean-oifigí áitiúla uile na roinne.
Seirbhísí Ar Líne
Tá dúshláin agus athruithe leanúnacha os comhair na roinne ar an mbealach a ndéanaimid gnó. Tá ionchas na gcustaiméirí ag athrú agus ag teacht chun cinn freisin de réir éilimh go gcuirimid seirbhísí ar fáil atá furasta a rochtain, go tapa agus go slán, ar bhealaí éagsúla. In 2014/15 chuir an roinn tús le hobair ar an gcuspóir seirbhísí slána, pearsantaithe, dátheangacha a sholáthar ar líne. Tógadh ardán nua ar fud an rialtais darb ainm MyGovID, ar tairseach aitheantais agus rochtana aonair, slán, ar líne é a sholáthraíonn rochtain ar raon seirbhísí rialtais. Le cur ar chumas chustaiméirí na roinne rochtain a fháil ar sheirbhísí leasa pearsantaithe agus ar líne tá tairseach slán, ar líne os comhair an chustaiméara darb ainm MyWelfare, tógtha ag an roinn. Leantar ag cur seirbhísí nua le MyWelfare agus tá obair ar siúl chun athbhreithniú a dhéanamh ar eispéireas an chustaiméara lena chinntiú go bhfuil na seirbhísí inrochtana, iomasach agus ag freastal ar riachtanais na gcustaiméirí.
Is seirbhís dhigiteach é WelfarePartners do chomhpháirtithe gnó na roinne a úsáideann teastas digiteach na Seirbhíse Ioncaim Ar Líne (ROS) le haghaidh fíordheimhnithe agus neamh-shéanadh. Ba í Fostaíocht Pobail (CE) an tseirbhís tosaigh d’fhostóirí in 2017. Cuireadh seirbhísí Sochair Cóireála (TB) ó shin agus leathnaigh sé seo an tseirbhís ar líne WelfarePartners chuig trádálaithe féinfhostaithe agus aonair.
Seirbhísí Eile
Riarann oifigí láraithe seirbhísí eile ar bhonn náisiúnta i mBaile Átha Cliath, Leitir Ceanainn, Sligeach, an Longfort, Dún Dealgan, Carraig na Sionainne, Baile Uí Bheatha, Buncrana, Tubbercurry agus Port Láirge. Bíonn formhór na n-oifigí seo i dteagmháil le custaiméirí go díreach trí oifigí poiblí, ar líne, ar an teileafón agus i scríbhinn. Baineann siad go príomha le riarachán scéimeanna íocaíochta.
Déileálann seirbhísí láraithe eile go príomha le saincheisteanna pleanála, teicneolaíochta faisnéise agus riaracháin inmheánaigh agus níl ach teagmháil dhíreach theoranta acu leis an bpobal i gcoitinne.
Déanann an Oifig um Chlárú Ginearálta (GRO) atá lonnaithe i Ros Comáin bainistíocht ar an tSeirbhís um Chlárú Sibhialta lena ndéantar foráil maidir le breitheanna, marbh-bhreitheanna, uchtálacha, póstaí, comhpháirtíochtaí sibhialta agus básanna sa Stát a chlárú. Tá oifig phoiblí aige i mBaile Átha Cliath freisin. Soláthraíonn Cláraitheoirí arna gceapadh ag Feidhmeannas na Seirbhíse Sláinte seirbhísí cláraithe, ag áiteanna éagsúla ar fud an Stáit.
An Tá an Oifig Achomhairc Leasa Shóisialaigh lonnaithe i mBaile Átha Cliath. Bunaíodh é chun seirbhís achomhairc a sholáthar, do dhaoine atá míshásta le cinntí na roinne ar cheisteanna a bhaineann le teidlíocht ar íocaíochtaí leasa shóisialaigh agus inárachaitheacht fostaíochta faoi na hAchtanna Leasa Shóisialaigh.
Oifigí Gaeltachta
Seirbhísí Reatha a chuirtear ar fáil trí Ghaeilge
Seirbhís Ardchaighdeáin
Tá an roinn tiomanta seirbhísí ardchaighdeáin a sholáthar dá custaiméirí i nGaeilge nó i mBéarla de réir mar a éilíonn an custaiméir. Sa Chaibidil seo leagtar amach achoimre ar na seirbhísí atá ar fáil don phobal trí Ghaeilge faoi látha
Oibleagáidí faoi Acht na dTeangacha Oifigiúla
Tá an roinn tiomanta ár n-oibleagáidí faoi Acht na dTeangacha Oifigiúla a chomhlíonadh.
Is é beartas na roinne a chinntiú:
- tugtar freagra i nGaeilge ar gach litir agus ríomhphost a fhaightear i nGaeilge
- soláthraítear ceannteidil stáiseanóireachta, lena n-áirítear páipéar nótaí, duillíní comhlántacha, bileoga clúdaigh facs, clúdaigh comhad agus fillteáin eile, lipéid agus clúdaigh i nGaeilge nó go dátheangach
- tá gach fógra béil taifeadta dátheangach
- foilsítear cáipéisí a leagann amach tograí beartais phoiblí, ráitis airgeadais, tuarascálacha bliantúla agus ráitis straitéise go dátheangach ar shuíomh Gréasáin na roinne
comhlíonann * comharthaíocht in oifigí roinne an tAcht
- tá ciorcláin / seoltaí poist dátheangach
- úsáideann an roinn na logainmneacha oifigiúla i gceantair na Gaeltachta
Suíomh Gréasáin
An [external-link https: //www.gov.ie/en/organisation/department-of-employment-affairs-and-social-protection/ | ar shuíomh Gréasáin na roinne ] tá méid mór ábhar i nGaeilge agus i mBéarla. Cuimsíonn sé seo faisnéis faoi raon scéimeanna agus seirbhísí na roinne agus foirmeacha fiosrúcháin ar líne freisin. Tá foirmeacha iarratais agus bileoga faisnéise ar fáil le híoslódáil ó shuíomh Gréasáin na roinne i nGaeilge agus i mBéarla.
Tá beartas teanga láithreán gréasáin curtha i bhfeidhm ag an roinn atá ar fáil i bhformáid dhátheangach ar shuíomh Inlín na roinne. Cuimsíonn an beartas seo foráil go n-iarrtar ar úinéir an ábhair, nuair a bhíonn aon ábhar á fhoilsiú ar an suíomh Gréasáin, an bhfuil gá le foilsiú comhuaineach sa dá theanga oifigiúla. Sa chás seo, éilítear ar úinéir an ábhair leagan Gaeilge den ábhar a sholáthar sular féidir an leagan Béarla a fhoilsiú.
Tá an roinn tiomanta a chinntiú go mbeidh an fhaisnéis ar a suíomh Gréasáin inrochtana ag a custaiméirí, teaghlaigh, daoine atá i bhfostaíocht, cuardaitheoirí poist, fostóirí, daoine faoi mhíchumas, cúramóirí, grúpaí ionadaithe custaiméirí ar scor agus daoine scothaosta, baill foirne agus rialtas eile ranna agus soláthraithe faisnéise mar an Bord um Fhaisnéis do Shaoránaigh.
Tá foirmeacha iarratais agus bileoga faisnéise ar fáil le híoslódáil ó shuíomh Gréasáin na roinne de réir ár dtiomantais go mbeidh foirmeacha iarratais agus bileoga faisnéise do scéimeanna na roinne ar fáil i nGaeilge agus i mBéarla ar an Suíomh Gréasáin.
Chomh maith leis sin ó thús na Scéime, beidh foirm ar líne chun ligean do chustaiméirí ceisteanna a chur chuig an roinn ar fáil i nGaeilge agus i mBéarla ar an [external-link https://www.gov.ie/en/organisation/department- cúrsaí fostaíochta-agus-sóisialta-cosanta / | suíomh Gréasáin na roinne ] agus leanfar leis seo i rith shaolré na Scéime.
Seirbhísí Ar Líne
Gach seirbhís agus faisnéis laistigh de www.MyGovid.ie , www.MyWelfare.ie agus Tá www.WelfarePartners.ie ar fáil dár gcustaiméirí i nGaeilge agus i mBéarla. Caithfidh seirbhísí i nGaeilge agus i mBéarla a bheith ar fáil go hiomlán agus ag feidhmiú sula bhféadann siad ‘dul beo.’
Tá liosta de na seirbhísí reatha MyWelfare le fáil ag Aguisín 1.
Seirbhísí teileafóin / duine le duine a sholáthar trí Ghaeilge
Tá dhá phríomhchineál seirbhíse ann: soláthraíonn seirbhísí áitiúla a sholáthraíonn Ionaid Intreo agus Oifigí Brainse go príomha agus ceantair na Scéime Láraithe do raon leathan scéimeanna tacaíochta ioncaim árachais shóisialta agus cúnaimh shóisialta mar íocaíochtaí sochair linbh íocaíochtaí breoiteachta / míchumais agus pinsin.
Soláthraíonn go leor d’Ionaid Intreo agus Oifigí Brainse na roinne seirbhís teileafóin / duine le duine trí Ghaeilge faoi láthair. Sna hoifigí seo, i gcás nach raibh ball foirne le Gaeilge ar fáil tráth ghlao gutháin / cuairte na gcustaiméirí ar an oifig tairgfear coinne don chustaiméir chun seirbhísí duine le duine agus / nó teileafón a sholáthar trí Ghaeilge . Taispeántar na hoifigí atá in ann an tseirbhís seo a sholáthar faoi láthair in Aguisín 2.
Is féidir leis an méid seo a leanas dár n-oifigí láraithe Scéime seirbhís teileafóin a sholáthar trí Ghaeilge
- Seirbhísí Leasa Shóisialaigh Leitir Ceanainn
- Seirbhísí Leasa Shóisialaigh Shligigh
- Seirbhísí Leasa Shóisialaigh an Longfoirt
- Seirbhísí Leasa Shóisialaigh Bun Cranncha
- An Oifig Achomhairc Leasa Shóisialaigh (Baile Átha Cliath)
- An Rannán Sochair Breoiteachta (Baile Átha Cliath)
- An Rannóg um Fhaisnéis Ghinearálta (Baile Átha Cliath)
Nuair a ghlaonn custaiméir ar cheann de na réimsí seo, cuirfear chuig ball foirne é a labhraíonn Gaeilge. Nó tógfar a gcuid sonraí agus déanfar socrú go gcuirfidh ball foirne le Gaeilge glaoch orthu ar ais.
Seirbhís Aistriúcháin agus Léirmhínithe
Éascaíonn Rannóg Seirbhísí Faisnéise agus Léirmhínithe na roinne iarratais ó réimsí gnó ar sheirbhísí aistriúcháin / léirmhínithe teanga. Socraíonn an tseirbhís seo atá inrochtana go lárnach aistriúchán tráthúil ar chomhfhreagras agus ar dhoiciméadú. Déanann an Rannóg socruithe freisin maidir le seirbhís léirmhínithe teanga i gcásanna inar mian le custaiméir a ghnó a dhéanamh i nGaeilge agus nach bhfuil aon bhall foirne ar fáil chun an tseirbhís a sholáthar. Is féidir an tseirbhís léirmhínithe teanga a sholáthar trí ghlao gutháin 3-bhealach, nó go pearsanta, de réir mar is gá.
Oifigí i gceantair Gaeltachta
Tá ceithre oifig phoiblí ag an roinn i gceantair Gaeltachta. Is féidir leis na hoifigí seo go léir seirbhís a sholáthar trí Ghaeilge faoi láthair.
Nuair a bhíonn cruinnithe poiblí á reáchtáil i gceantair Gaeltachta, féadfar cruinnithe den sórt sin a reáchtáil i nGaeilge / go dátheangach má iarrann an lucht freastail orthu.
Córais Feidhmchláir agus Próiseála Oifige
Tá córais fheidhmchláir / phróiseála ríomhaireachta na roinne in ann sonraí na hÉireann a láimhseáil chun tacú le próiseáil agus cumarsáid a dhéanamh le custaiméirí trí mheán na Gaeilge.
Cuimsíonn Iarratas Teimpléad na roinne ar Thairiscintí ar Sheirbhísí coinníoll go gcomhlíonfaidh an Tairgeoir Rathúil na beartais agus / nó na treoirlínte go léir a bhaineann le soláthar na Seirbhísí, lena n-áirítear ach gan a bheith teoranta do pholasaithe agus / nó prótacail maidir le dlí fostaíochta a chomhlíonadh, oifigiúil teanga, agus rialacháin sláinte agus sábháilteachta.
Teachtaireachtaí Ríomhphoist
Tá teachtaireachtaí caighdeánacha ar r-phost na roinne, mar shéanadh freagrachta, i nGaeilge agus i mBéarla.
STÓR
Is é STÓR teideal shuíomh inlín na roinne. Ar leathanach STÓR tá leathanach tiomnaithe d’Acht na dTeangacha Oifigiúla ina bhfuil faisnéis atá ar fáil chun cabhrú le baill foirne na roinne oibleagáidí Acht na dTeangacha Oifigiúla a chomhlíonadh agus an tseirbhís trí Ghaeilge a fheabhsú. Tá suíomh tiomnaithe Éireannach ann freisin (ar a dtugtar Gaeilge) ina bhfuil ábhar cultúrtha chomh maith le hábhar gnó. Cuimsíonn ábhar gnó ar an láithreán seo nótaí treorach, bunachar sonraí de chomharthaí dátheangacha agus samplaí de stáiseanóireacht dhátheangach. Déantar suíomh na Gaeilge a nuashonrú go rialta le faisnéis faoi na Teangacha Oifigiúla agus nuacht faoi imeachtaí agus foilseacháin.
Oiliúint agus Forbairt
Tá raon tacaíochtaí ar fáil trí Aonad Forbartha Foirne (SDU) na roinne chun na scileanna agus an mhuinín riachtanach a sholáthar d’fhoireann túslíne chun seirbhís ardchaighdeáin do chustaiméirí a sholáthar i nGaeilge ar an bhfón, i litir agus go pearsanta.
Lean an roinn ag spreagadh agus ag éascú foirne chun leas a bhaint as an raon tacaíochtaí agus go háirithe freastal ar chúrsaí oiliúna Gaeilge. Tugtar tacaíocht don fhoireann ar bhonn leanúnach chun Teastas in Gaeilge Gairmiúil (leibhéil NFQ 3 go 6) a chomhlánú le Gaelchultúr. Rinne an roinn riachtanais oiliúna Gaeilge a mheas trí chomhairliúchán le bainisteoirí agus leis an bhfoireann agus rinne sí socrú le haghaidh oiliúna Gaeilge don fhoireann. Soláthraíonn Gaelchultúr measúnuithe inniúlachta teanga réamhiontrála lena chinntiú go dtacaítear leis an bhfoireann freastal ar an leibhéal cuí.
Chinntigh an roinn freisin go gcuirtear na hoibleagáidí faoi Acht agus Scéim na dTeangacha Oifigiúla ar aird na foirne ag cúrsaí oiliúna foirne ábhartha lena n-áirítear cúrsaí ionduchtaithe iontrálaithe nua agus cúrsaí oiliúna bainisteoirí. Chuige seo, cuireann Aonad Forbartha Foirne Oiliúint na Gaeilge chun cinn in Oiliúint “Meet & Beet”, “Ionduchtú & Treoshuíomh”, agus “Seirbhís Tosaigh do Chustaiméirí”. Déantar tagairt go sonrach d’oibleagáidí faoi Acht na dTeangacha Oifigiúla ar fud, agus leagtar béim freisin ar sheirbhísí ateangaireachta agus aistriúcháin na roinne agus tacaíochtaí oiliúna teanga, lena n-áirítear scéim Aisíocaíocht Táillí na roinne d’fhoireann a shaothraíonn oideachas Gaeilge lasmuigh d’uaireanta oibre.
Feabhsú na Seirbhísí atá le soláthar trí Ghaeilge
Seirbhís Ardchaighdeáin
Tá an roinn tiomanta seirbhísí ardchaighdeáin a sholáthar dá custaiméirí i nGaeilge nó i mBéarla de réir mar a éilíonn an custaiméir. Leagtar amach sa Chaibidil seo an leibhéal seirbhíse a bheidh ar fáil don phobal le linn thréimhse na Scéime 2016 go 2022. Leagtar amach ann freisin na bearta agus na bearta a dhéanfaidh an roinn sna trí bliana amach romhainn chun seirbhísí a chothabháil agus nuair is féidir ar fáil trí Ghaeilge.
Cairt Chustaiméirí
Deirtear i gCairt Chustaiméirí agus Plean Gníomhaíochta na roinne 2016-2018, arna seachadadh de réir Prionsabail um Sheirbhís do Chustaiméirí Ardchaighdeáin, go gcuirfidh an roinn ‘seirbhísí ar ardchaighdeán ar fáil trí Ghaeilge agus / nó go dátheangach agus go gcuirfidh sí custaiméirí ar an eolas faoina gceart chun go ndéileálfar leo trí cheann amháin nó ceann eile de na teangacha oifigiúla '. Leanfaidh an roinn ag cur san áireamh sa Chairt Chustaiméirí agus sa Phlean Gníomhaíochta an tiomantas seo chun seirbhís ardchaighdeáin a sholáthar trí Ghaeilge.
Comhfhreagras
Chomh maith leis an oibleagáid freagra a thabhairt i nGaeilge ar chomhfhreagras a fhaightear i nGaeilge, tá an roinn tiomanta, ó bunaíodh an scéim, comhfhreagras i nGaeilge a thionscnamh do chustaiméirí a léirigh gurbh fhearr leo cumarsáid a eisiúint trí Ghaeilge.
Tá clár nuachóirithe ag ár roinn ar ár gcórais teicneolaíochta faisnéise agus ar chórais Samhail Réada Gnó (BOMi) a chur in ionad córais leagáide. Tá áis ag na córais BOMi chun rogha teanga an chliaint a thaifeadadh nuair a chláraítear an t-éileamh. Sa chás go gcuireann custaiméir in iúl gurbh fhearr cumarsáid a dhéanamh leis trí Ghaeilge, forbraíodh próisis chun a chinntiú go ndéantar cumarsáid leis an gcustaiméir trí Ghaeilge. Déantar scéimeanna uile na roinne a phróiseáil ar BOMi gan roinnt scéimeanna aoise oibre a áireamh. Beidh leathnú an chláir nuachóirithe chun na scéimeanna seo a áireamh ar an BOMi mar chuid de chéim forbartha amach anseo.
Website
Tógfaidh an roinn ar an dul chun cinn atá déanta maidir le faisnéis, foirmeacha iarratais agus bileoga a sholáthar i nGaeilge agus i mBéarla ar shuíomh Gréasáin na roinne. Beidh aon bhileoga faisnéise nua agus foirmeacha iarratais statacha a chuirtear ar an suíomh Gréasáin ar fáil i nGaeilge agus i mBéarla.
Leanfaidh an roinn uirthi ag cur a beartas teanga suíomh Gréasáin i bhfeidhm.
Tá an roinn tiomanta go mbeidh a preaseisiúintí ar fáil i nGaeilge ar an suíomh Gréasáin. Ó bunaíodh an scéim beidh gach preasráiteas le haistriú go Gaeilge agus le foilsiú ar an suíomh Gréasáin a luaithe is féidir tar éis iad a fhoilsiú i mBéarla.
Seirbhísí Ar Líne
Mar a dúradh cheana, gach seirbhís agus faisnéis laistigh de www.MyGovid.ie , www.MyWelfare.ie agus Cuirtear www.WelfarePartners.ie ar fáil dár gcustaiméirí i nGaeilge agus i mBéarla. Ó bunaíodh an scéim beidh seirbhísí nua ar fáil go hiomlán i nGaeilge agus i mBéarla sular féidir leo ‘dul beo.’
Seirbhísí teileafóin / duine le duine a sholáthar trí Ghaeilge
Oibreoidh an roinn chun leibhéal na seirbhísí atá ar fáil trí Ghaeilge a chothabháil agus a fheabhsú mar a leagtar amach in ‘Soláthar seirbhísí teileafóin / duine le duine trí Ghaeilge’ thuas. Mar sin féin, tá sé seo faoi réir bheartas níos leithne an rialtais maidir le hearcú agus imscaradh foirne in earnáil na seirbhíse poiblí agus ar na forálacha buiséid riachtanacha.
Seirbhís Aistriúcháin agus Léirmhínithe
Leanfaidh an roinn de sheirbhísí aistriúcháin agus léirmhínithe teanga a sholáthar mar a leagtar amach in ‘Aistriúchán agus Seirbhís Léirmhínithe’ thuas le linn shaolré na Scéime.
Seirbhísí a Sholáthar i gceantair Gaeltachta
Is féidir leis na hoifigí poiblí go léir atá lonnaithe i gceantair Gaeltachta: (Acaill (Achill), An Clochán Liath (Dungloe) agus oifigí Intreo Beal an Mhuirthead (Belmullet) agus oifig bhrainse An Daingean (an Daingean), teileafón / duine le duine a sholáthar. seirbhís trí Ghaeilge agus leanfaidh sé ag déanamh amhlaidh i rith shaolré na scéime.
Le linn shaolré na Scéime, oibreoidh an roinn chun leibhéal na seirbhíse atá ar fáil trí Ghaeilge i gceantair Gaeltachta a chothabháil agus a fheabhsú mar a leagtar amach in ‘Oifigí i gceantair Gaeltachta’ thuas agus trí na rudaí seo a leanas:
- baill foirne a spreagadh agus a éascú chun freastal ar chúrsaí oiliúna chun a n-inniúlacht sa Ghaeilge a fheabhsú
- suíomhanna a ainmniú a éilíonn oifigeach dátheangach maidir le hoibleagáidí faoi reachtaíocht na Gaeilge. Trí oifigigh fheidhmiúla dhátheangacha a shannadh de réir suímh beag beann ar ghrád, is féidir leis an roinn painéil dhátheangacha feidhmiúla na Seirbhíse um Cheapacháin Phoiblí a bhaint amach san áit riachtanach beag beann ar a ngrád agus freisin trí bhaill foirne inmheánacha atá toilteanach seirbhís a sholáthar trí Ghaeilge
- a chinntiú go soláthraíonn Bainisteoirí Oifige Brainse seirbhís trí Ghaeilge in oifigí a fhreastalaíonn ar an nGaeltacht. Ceanglaítear ar Oifigí Brainse seirbhísí a sholáthar ar an leibhéal céanna le hIonaid Intreo
- ar na bealaí seo agus ar bhealaí eile tá sé beartaithe go mbeidh an Ghaeilge mar theanga oibre ár n-oifigí Gaeltachta thar shaolré roinnt scéimeanna
Nuair a bhíonn cruinnithe poiblí á reáchtáil i gceantair Gaeltachta, féadfar cruinnithe den sórt sin a reáchtáil i nGaeilge / go dátheangach má iarrann an lucht freastail orthu.
Poist Ainmnithe Gaeilge
Mar chuid de phróiseas pleanála fórsa saothair na roinne tugtar cuireadh do Phríomhoidí sa roinn poist a shainaithint ba chóir a líonadh ag baill foirne atá in ann seirbhís a sholáthar trí Ghaeilge. Tar éis dul i gcomhairle le Cinn na Rannán, tháinig an roinn ar an gconclúid go ndéanfar seirbhísiú níos fearr ar sheachadadh gnó trí Ghaeilge trí shuíomhanna a ainmniú a éilíonn oifigeach dátheangach seachas creat de phoist ainmnithe dátheangacha ainmnithe a fhorbairt a mheastar a bheith ró-shriantach.
Má shanntar oifigigh fheidhmiúla dátheangacha de réir suímh beag beann ar ghrád, is féidir leis an roinn tarraingt ó phainéil dhátheangacha feidhmiúla PAS atá ar fáil san áit riachtanach beag beann ar a ngrád agus freisin trí bhaill foirne inmheánacha atá toilteanach seirbhís a sholáthar trí Ghaeilge.
Oiliúint agus Forbairt
Tá an roinn tiomanta íocaíochta agus an fhaisnéis is féidir linn a íoc leis an bhfo-Gha Ghairtilge a éascú agus do reachdas tomhais
Le linn shaolré na Scéime spreagfaidh agus éascóidh an roinn baill foirne go gníomhach chun leas a bhaint as an raon tacaíochtaí agus go háirithe freastal ar chúrsaí oiliúna Gaeilge - féach ‘Oiliúint agus Forbairt’ thuas. Leanfaidh an roinn uirthi ag measúnú riachtanais oiliúna Gaeilge trí chomhairliúchán le bainisteoirí agus baill foirne agus ag socrú oiliúna Gaeilge don fhoireann.
Ó bunaíodh an scéim rachaidh Aonad Forbartha Foirne i dteagmháil leis an Aonad Pleanála Corparáidí maidir le riachtanais oiliúna, más ann dóibh, na mball foirne atá toilteanach agus in ann seirbhís trí Ghaeilge a sholáthar dár gcustaiméirí. Áireofar leis seo cúrsaí oiliúna suas go Leibhéal 6 a thairiscint dóibh ar Chreat Náisiúnta na gCáilíochtaí agus más mian leo leas a bhaint as cúrsaí ar leibhéil níos airde den Chreat Náisiúnta Cáilíochtaí, ag tacú leo tríd an scéim Aisíocaíochta Táillí.
Córais Feidhmchláir agus Próiseála Oifige
Ó bunaíodh an scéim tá an roinn tiomanta a chinntiú go bhfuil gach feidhmchlár ríomhaire / córas próiseála nua in ann carachtair Ghaeilge a láimhseáil mar a leagtar amach in ‘Feidhmchláir Oifige agus Córais Phróiseála’ thuas. Deirtear i dtreoirlínte soláthair na roinne go gcaithfear an tiomantas seo a chur san áireamh agus riachtanais / sonraíochtaí do chórais riaracháin á ndréachtú.
STÓR
Leanfar le monatóireacht, nuashonrú agus feabhsú a dhéanamh ar an ábhar ar shuíomh inlín na roinne, STÓR. Foilseofar cóip de Scéim na roinne ar STÓR.
Coinneofar liosta cothrom le dáta ar STÓR, de réir suímh in ord aibítre, de shonraí teagmhála na foirne atá toilteanach seirbhís a sholáthar trí Ghaeilge.
Leanfaidh an roinn uirthi ag forbairt agus ag feabhsú na faisnéise atá ar fáil agus ag spreagadh foirne chun dul i mbun an láithreáin a úsáid mar phríomhuirlis cumarsáide sa Ghaeilge.
Aonad Pleanála Corparáidí
Déanfaidh Aonad Pleanála Corparáidí na roinne:
- maoirseacht a dhéanamh ar chur i bhfeidhm Scéim na hÉireann
- tuarascálacha a sholáthar ar chur i bhfeidhm na Scéime
- monatóireacht a dhéanamh ar an éileamh ar sheirbhísí trí Ghaeilge
- déanfaidh sé eolaire foirne atá toilteanach seirbhís a sholáthar trí Ghaeilge a athbhreithniú agus a nuashonrú gach bliain
- nuashonróidh sé suíomh Gaeilge STÓR chun forbairtí Oifigiúla Teanga a léiriú
- leanfaidh an roinn uirthi ag forbairt agus ag feabhsú na faisnéise atá ar fáil ar shuíomh Gaeilge STÓR agus ag spreagadh foirne chun dul i mbun an láithreáin a úsáid mar phríomhuirlis cumarsáide sa Ghaeilge
- freagra a thabhairt ar aon ghearáin ó chustaiméirí faoi sheirbhísí trí Ghaeilge
Monatóireacht agus Foilsiú na Scéime
Monatóireacht agus Athbhreithniú
Tabharfaidh an roinn tuairisc ar sheachadadh seirbhísí trí Ghaeilge agus ar chur i bhfeidhm na Scéime inár dTuarascáil Bhliantúil.
Comhordóidh an tAonad Pleanála Corparáidí monatóireacht agus tuairisciú ar an Scéim go hinmheánach agus go seachtrach mar atá leagtha amach san 'Aonad Pleanála Corparáidí' thuas.
Déanfar monatóireacht ar an éileamh ar sheirbhísí trí Ghaeilge le linn na Scéime. Déanfar suirbhé ar ár n-oifigí a dhéileálann duine le duine lenár gcustaiméirí le linn shaolré na Scéime chun leibhéal agus cineál na seirbhíse atá ar fáil trí Ghaeilge a léiriú.
Beidh Cinn na Limistéar Gnó freagrach as cur i bhfeidhm na Scéime ina réimsí féin.
Déanfaidh an roinn athbhreithniú bliantúil ar chur i bhfeidhm a cuid tiomantas sa Scéim Teanga.
Foilsiú agus Cur Chun Cinn
Cuirfear leagan dátheangach den scéim ar fáil ar ár suíomh Gréasáin agus scaipfear é ar gach ball foirne agus gníomhaireacht chuí.
Taispeánfar fógraí ag tabhairt comhairle do chustaiméirí faoi infhaighteacht seirbhísí trí Ghaeilge i ngach oifig ábhartha.
Cuirfear earcaigh nua chun na roinne ar an eolas faoina n-oibleagáidí faoin Acht agus faoin Scéim mar chuid dá n-oiliúint réamhrá / ionduchtaithe agus faoi na tacaíochtaí foghlama atá ar fáil.
Cuirfear cóip den Scéim ar aghaidh chuig Oifig an Choimisinéara Teanga.
Aguisín 1
I measc na Seirbhísí MyWelfare faoi láthair tá:
- Ceapachán a dhéanamh chun Uimhir na Seirbhíse Poiblí Pearsanta (PSP) a fháil (Beo Iúil 2015
- Ceapachán a dhéanamh chun do Chárta Seirbhísí Poiblí (PSC) a fháil (Beo Lúil 2015)
- iarratas a dhéanamh ar Íocaíocht Cuardaitheora Poist (Beo Feabhra 2016)
- iarratas a dhéanamh ar Shochair Mháithreachais (Meán Fómhair Beo 2016)
- iarratas a dhéanamh ar Shochar Atharthachta (Beo Meán Fómhair 2016)
- iarratas a dhéanamh ar Shochar Leanaí (Meán Fómhair Beo 2016) (seirbhís cuireadh amháin)
- iarratas a dhéanamh ar aisíocaíocht PRSI (Beo Meitheamh 2017)
- dún d’Éileamh Sochair Cuardaitheora Poist (Beo Eanair 2016)
- Saoire Cuardaitheora Poist a iarraidh (Beo Eanair 2016)
- Ráiteas Íocaíochta a iarraidh (Beo Feabhra 2016)
- Sonraí Oibre agus Scileanna a chur isteach (Beo Bealtaine 2016)
- Ráiteas Ranníocaíochta a iarraidh * (Beo Iúil 2017)
- seoladh a nuashonrú / Athrú (Beo Iúil 2017)
- seiceáil incháilitheacht Sochar Cóireála (Beo Deireadh Fomhair 2017)
- áireamhán sochair oibre dóibh siúd ar íocaíochtaí Míchumais / breoiteachta (Bealtaine 2018)
Aguisín 2
Oifigí Intreo agus Brainse atá in ann Seirbhís a thairiscint trí Ghaeilge in 2019
Limistéar Réigiúnach Réigiúnach | Ionaid Intreo | Oifigí Brainse |
Corcaigh | Beanntraí, Carraig Uí Leighin, Corcaigh (Sráid Hanover) | Bandon, Fermoy, Kinsale, Mallow, Skibbereen |
Lár Bhaile Átha Cliath | Cearnóg an Easpaig, Sráid Chorcaí, Bóthar na hUaimhe, Nutgrove, Sráid Parnell | |
Baile Átha Cliath Thuaidh | Balbiggan, Ballymun, Coolock, Finglas, Kilbarrack, Swords | Baile Átha Troim |
Baile Átha Cliath Theas / Lár Laighean | Bré, Cluain Dolcáin, Dún Laoghaire, Tamhlacht | Baile Átha Í, Cill Mhantáin |
Lár na Tíre | Baile Átha Luain, Cluain Meala, Cill Chainnigh, An Longfort, an Muileann gCearr | Castlepollard, Portarlington |
An tIarthar Thiar | Beanntraí, Caherciveen, Inis, Cill Airne, Luimneach, Lios Tuathail, Newcastlewest, Trá Lí | An Daingean (an Daingean) **, Inis Cinn, Cill Mocheallóg, Cill Orgláin, Newmarket, Tulla |
Oirthuaisceart | Dún Dealgan | |
Iarthuaisceart | Liath Clochán (Dungloe) *, Buncrana, Dún Fionna, Leitir Ceanainn, Manorhamilton, Sligeach | Killybegs, Tubbercurry |
Thoir Theas | Port Láirge | Cahir, Carraig na Siúire, Caiseal, Dún Garbhán, Ros Mhic Thriúin |
Thiar | Acaill (Acaill) *, Béal an Átha, Béal an Mhuirthead (Béal an Mhuirthead * *, Caisleán an Bharraigh, an Clochán, Cathair na Gaillimhe, Baile Locha Riach, Cathair na Mart | Béal Átha na Sluaighe, Boyle, An Caisleán Riabhach, an Gort, Baile na Mart, Tuam |
- Léiríonn sé oifigí atá suite i gceantair Gaeltachta
** Léiríonn sé an Oifig Bhrainse i gceantar na Gaeltach