English

Cuardaigh ar fad gov.ie

Bailiúcháin

Creat um bainistíocht móréigeandála


Forbraíodh an Creat um Bainistíocht Móréigeandála in 2005 agus glacadh é le cinneadh an rialtais in 2006. Is é an aidhm atá leis ná socruithe agus struchtúir choiteanna a leagan amach le haghaidh bainistíocht éigeandála líne phoiblí san earnáil phoiblí in Éirinn. Tá an Creat bunaithe ar an gcur chuige córais a aithnítear go hidirnáisiúnta a mholann, go bunúsach, timthriall atriallach de ghníomhaíocht leanúnach trí chúig chéim de bhainistíocht éigeandála:

  • sainaithint guaiseacha
  • maolú
  • ullmhacht
  • freagairt
  • gnóthú.

Tá an Creat deartha chun luí leis an gcur chuige ‘gach guais’ i leith bainistíocht éigeandála, agus forbraíodh é ag teacht leis an gcleachtas idirnáisiúnta is fearr, atá saincheaptha chun freastal ar dhálaí na hÉireann. In Éirinn, ceann de phríomhchuspóirí an Chreata um Bainistíocht Mór Éigeandála is ea an caidreamh oibre idir na heilimintí a chuimsíonn an freagra éigeandála líne tosaigh a leagan amach.

Ceann de phríomhchuspóirí an Chreata is ea na socruithe agus na saoráidí a leagan amach chun comhordú éifeachtach a dhéanamh ar iarrachtaí freagartha aonair na bPríomhghníomhaireachtaí Freagartha ar mhóréigeandálaí, ionas go mbeidh an toradh comhcheangailte níos mó ná suim na n-iarrachtaí aonair. Sannann an Creat freagracht as an fheidhm chomhordaithe a chomhlíonadh go soiléir agus gan athbhrí agus éilíonn sé go dtacófar leis, ionas go dtarlóidh sé agus go mbeidh sé éifeachtach.

  • foráiltear leis gur cheart “Gníomhaireacht Tosaigh” a shainaithint ó na Príomhghníomhaireachtaí Freagartha, agus an fhreagracht agus an sainordú as an bhfeidhm chomhordaithe in éigeandálaí ar scála Áitiúil agus Réigiúnach a shannadh di. Foráiltear leis an gCreat go n-ainmneofar ceann de na trí Phríomhghníomhaireacht Freagartha mar an “Ghníomhaireacht Tosaigh” le haghaidh aon éigeandála agus ar an gcaoi sin freagracht a ghlacadh as an gcomhordú a threorú
  • leagtar amach sa Chreat na meicníochtaí chun an Ghníomhaireacht Tosaigh a chinneadh agus a ainmniú in aon chás. I dTábla 7.1 d'Aguisín F7, cuirtear príomhghníomhaireachtaí réamh-ainmnithe do chineálacha teagmhas coitianta i láthair, agus is é seo an príomhbhonn chun an Ghníomhaireacht Tosaigh a chinneadh
  • foráiltear le coincheap na “Gníomhaireachta Tosaigh” do chomhordú soiléir ceannaireachta agus bainistíocht éigeandála comhoibritheach agus ceann a oireann do shocruithe na hÉireann.

An Cur Chuige i leith Comhordú sa Chreat

Tá na struchtúir, na socruithe agus na saoráidí breise, a theastaíonn chun go n-éireoidh le comhordú go rathúil, leagtha amach sa Chreat. Is gá a chinntiú go bhfuil an próiseas comhordaithe éifeachtach agus sruthlínithe, ionas go n-oireann sé don chleachtas agus do na struchtúir reatha, agus do riachtanais na gcásanna éigeandála éagsúla. Meastar go bhfuil sé ríthábhachtach comhordú a fheiceáil mar thasc atá ag leathnú de réir a chéile, de réir mar a mhéadaíonn scála / castacht na héigeandála, chomh maith le:

  • príomhróil agus comhordú a shainiú
  • na paraiméadair/teorainneacha don sainordú/údarás a thugtar leis an bhfreagracht chomhordúcháin a shainiú agus a shocrú
  • spásanna fisiciúla a shainaithint chun comhordú a sholáthar agus chun tacú leis
  • áiseanna cumarsáide iomchuí
  • idirchaidrimh leis na meáin a chomhordú agus
  • córais bhainistíochta faisnéise.

Tá faisnéis faoin gCreat um Bainistíocht Móréigeandála ar fáil trí chliceáil ar na cnaipí roghchláir. Tá tuilleadh faisnéise ar fáil ach cliceáil ar na naisc thíos.


Struchtúir le Cur i bhFeidhm

Tá struchtúir curtha ar bun ag leibhéal Náisiúnta, Réigiúnach agus Áitiúil chun tacú le forbairt an Chreata.

Náisiúnta

Ar leibhéal Náisiúnta, le cinneadh an rialtais, bunaíodh Grúpa Stiúrtha Náisiúnta (NSG), ag teacht in áit an Choiste Idir-Ranna ar Móréigeandálaí. Bhunaigh an NSG Grúpa Oibre Náisiúnta (NWG) chun tabhairt faoi thascanna a bhaineann leis an gclár.

Réigiúnach

Ag eascairt as forálacha an Chreata, i ngach ceann de na hocht mór-réigiún Bainistíochta Éigeandála, bunaíodh Grúpa Stiúrtha Réigiúnach (RSG) um Bainistíocht Móréigeandála, ar a raibh pearsanra sinsearach ó na Príomhghníomhaireachtaí Freagartha sa réigiún sin. Foráladh sa Chreat go raibh Grúpaí Oibre Réigiúnacha (RWGanna) le bunú chun tacú leis na Grúpaí Stiúrtha Réigiúnacha agus chun na feidhmeanna a shanntar ar leibhéal réigiúnach a chomhlíonadh.

Áitiúil/Gníomhaireacht

Ag leibhéal Áitiúil/Gníomhaireachta tá gach príomhghníomhaireacht freagartha freagrach as tabhairt faoi na riachtanais atá leagtha amach sa Chreat.

Structures for Implementation
Amharc amharc

An Grúpa Stiúrtha Náisiúnta

Bunaíodh an Grúpa Stiúrtha Náisiúnta, le cinneadh an rialtais (2006), in ionad an Choiste Idir-Ranna ar Mhóréigeandálaí. Tugann an Rialtas sainordú don Ghrúpa Stiúrtha Náisiúnta maoirseacht a dhéanamh ar chur i bhfeidhm agus ar fhorbairt an Chreata um Bainistíocht Móréigeandála (2006), ag gníomhú go bunúsach mar bhord bainistíochta do Phríomhghníomhaireachtaí Freagartha MEM (i dtéarmaí struchtúir rialachais). Tá an grúpa seo comhdhéanta d’ionadaithe ó chúig roinn rialtais (Tithíocht, Sláinte, Ceartas, Cosaint agus Iompar) agus na trí Phríomhghníomhaireacht Freagartha, An Garda Síochána, Feidhmeannacht na Seirbhíse Sláinte agus na hÚdaráis Áitiúla (trí Chumann na mBainisteoirí Cathrach agus Contae). Tá rúnaíocht ón Roinn Tithíochta, Rialtais Áitiúil agus Oidhreachta mar chathaoirleach ar an nGrúpa Náisiúnta Stiúrtha agus ag tacú leis. Tá sé mar aidhm ag an nGrúpa Náisiúnta Stiúrtha feabhsú leanúnach a chur chun cinn, taighde agus forbairt a éascú agus tacú le comhroinnt eolais agus foghlaim in MEM.


Grúpa Oibre Náisiúnta

Tá an Grúpa Oibre Náisiúnta comhdhéanta d’ionadaithe ó na trí Phríomhghníomhaireacht Freagartha, agus faoi láthair tá an Garda Síochána ina chathaoirleach air agus ag tacú leis. Tarraingíonn an Grúpa Oibre Náisiúnta ar shaineolas ó na hocht Réigiún MEM in Éirinn chun na nithe seo a leanas a fhorbairt:

  • cáipéisí treorach a thacaíonn le cuspóirí an Chreata
  • prótacal maidir le hobair Idirghníomhaireachta
  • comhordú le haghaidh obair idirghníomhaireachta ag na céimeanna pleanála
  • aclaíocht
  • oiliúint.

Réigiúin bainistíochta móréigeandála agus grúpaí stiúrtha réigiúnacha

Tá ocht Réigiún Bainistíochta Móréigeandála curtha ar bun in Éirinn. Tugann gach Réigiún faoi chláir oibre bhliantúla chun pleanáil agus ullmhú do mhóréigeandálaí bunaithe ar na rioscaí a shainaithnítear trí na measúnuithe riosca Réigiúnacha idirghníomhaireachta.

Socraíonn agus bainistíonn Grúpa Stiúrtha Réigiúnach (RSG) na cuspóirí oibre i ngach Réigiún ar Bhainistíocht Móréigeandála, ar a bhfuil pearsanra sinsearach ó na Príomhghníomhaireachtaí Freagartha. Is é príomhról gach Grúpa Stiúrtha Réigiúnach ar Bhainistíocht Móréigeandála a chinntiú go ndéantar an ghné Réigiúnach den ullmhacht atá leagtha amach sa Chreat a sheachadadh. Is é an Grúpa Oibre Réigiúnach laistigh den Réigiún agus foghrúpaí tasc-shonracha a dhéanann an obair. Déantar contaetha a ghrúpáil i Réigiúin mar a thaispeántar ar an léarscáil thíos.

Regional map
Amharc amharc

Doiciméid agus tuarascálacha

A protocol for multi-agency response to Flood Emergencies March 2024
Amharc amharc
A protocol for multi-agency response to Radiological/Nuclear Emergencies
Amharc amharc
A protocol for multi-agency response to Rail Related Emergencies
Amharc amharc
A protocol for multi-agency land based response to Marine Emergencies
Amharc amharc

Doiciméid treorach

A Guide to Planning and Staging Exercises
Amharc amharc
A Guide to Miscellaneous Issues
Amharc amharc
A Guide to Managing Evacuation and Rest Centres
Amharc amharc
A Guide to Local Co-ordination Centres
Amharc amharc
A Guide to Flood Emergencies March 2024
Amharc amharc
A Guide to Preparing a Major Emergency Plan
Amharc amharc
A Guide to Risk Assessment
Amharc amharc
A Guide to Undertaking an Appraisal
Amharc amharc
A Guide to Working with the Media
Amharc amharc
A Guide to Working with the VES
Amharc amharc
A Guide to Severe Weather Emergencies
Amharc amharc
A Guide to Inter Agency Public Communication Plan
Amharc amharc
A Guide for PRA Local Competent Authorities
Amharc amharc
A Guide to Motorway & Dual Carriageway Emergencies – Tactical
Amharc amharc
A Guide to Motorway & Dual Carriageway Emergencies – Strategic
Amharc amharc

Doiciméid Chreata

A Framework for Major Emergency Management
Amharc amharc
A Framework for Major Emergency Management – Appendices
Amharc amharc

Leabharlann

2021

An Interagency Approach to Crime Scenes, Det. Sgt. Shane Henry, An Garda Siochana_MEM2021
Amharc amharc
Cross Border Emergency Management Group, Finian Joyce & Joan McCaffrey_MEM2021
Amharc amharc
Irish Humanitarian Aid to India, Nepal & Brazil, Paul Rock, Department of Housing_MEM2021
Amharc amharc
Irish Humanitarian Aid to India, Nepal & Brazil, David Weakliam, Health Service Executive_MEM2021
Amharc amharc
National Risk Assessment 2020, Caroline McMullan, Eileen Tully & Margaret Stanley_MEM2021
Amharc amharc
Rest Centre Activation Exercise, Chris Galvin, South Dublin County Council_MEM2021
Amharc amharc
Union Civil Protection Network, Felix Bloch, European Commission_MEM2021
Amharc amharc

2020

Rosemarie Lawlor “Met Éireann’s Flood Forecasting Centre: Progress on establishing the Flood Forecast Centre and how we worked during Storm Ellen”
Amharc amharc
Report on Severe Weather Events 2017 – 2018
Amharc amharc

2019

Commandant Finbar McArdle; ‘Aerial firefighting – An Irish Air Corps Perspective’
Amharc amharc
Eugene Clonan, Irish Coast Guard; ‘Irish Coast Guard New Governance Structure and Developments for Search and Rescue’
Amharc amharc
Derek Whelan, Senior Assistant Chief Fire Officer, Kildare; ‘Exercise Tuilte’
Amharc amharc
Inspector Garda Daniel O’Driscoll; ‘Countering Complexity; Dynamic decision-making in crisis response’
Amharc amharc

2018

Tom Cuddy, Irish Water; Managing water services, response to drought
Amharc amharc
Derek Whelan, Senior Assistant Chief Fire Officer, Kildare; Storm Emma & Kildare County
Amharc amharc
Chris Reynolds, Director IRCG, Comparison of Maritime and Land Emergency Management Framework
Amharc amharc
Cahir O’ Byrne; Emergency Management,The HSE context
Amharc amharc
Aidan Dempsey, Chief Fire Officer, Wicklow, Wild land fires an MEM Perspective
Amharc amharc

Blianta roimhe seo

Rosanna White, Defence Forces; Supporting the PRAs response to Emergencies
Amharc amharc
John O’Meara, Ireland’s response to Major Emergencies abroad
Amharc amharc
Finbarr O’ Sullivan, An Garda Síochána, The Rocsafe project
Amharc amharc
Cian O’Brien, Enhancing Emergency Management in Ireland using mobile technology
Amharc amharc
Brendan Mc Grath,Chief Executive of Galway City Council, Local Governments response to Flood Emergencies
Amharc amharc
Dr. Caroline mc Mullan, DCU, Risk Preparedness; An Individual and Household Perspective
Amharc amharc
Paul L’Estrange, Chief Fire Officer, Wexford, Storm Emma in Wexford
Amharc amharc
Paul Rock, National Directorate for Fire & Emergency Management, Copernicus Overview
Amharc amharc